نماینده جنجالی جمهوری‌خواه از دو کمیته مجلس برکنار شد

مارجوری تیلور گرین اعتقاد دارد که در انتخابات سال ۲۰۲۰ به زیان آقای ترامپ تقلب شده است

مارجوری تیلور گرین با ماسکی که رویش نوشته شده: «ترامپ پیروز شد» - REUTERS/Erin Scott/Pool/File Photo

مجلس نمایندگان ایالات متحده با اکثریت نسبی آرا، مارجوری تیلور گرین، نماینده تازه‌وارد کنگره آمریکا را از عضویت در کمیته‌های آموزش و پرورش و بودجه برکنار کرد.

در جریان رای‌گیری شامگاه پنجشنبه به وقت واشنگتن، مجلس نمایندگان با ۲۳۰ رای موافق در برابر ۱۹۹ رای مخالف، خانم گرین را برکنار کرد. همه دموکرات‌های عضو مجلس به برکناری او رای مثبت دادند، و تنها ۱۱ نماینده جمهوری‌خواه به آن‌ها پیوستند.

به گزارش رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، خانم گرین که با پشتیبانی از نظریه‌های توطئه «کیوانان» جنجال به پا کرده، روز پنجشنبه پیش از رای‌گیری، در سخنانی در مجلس نمایندگان، گفت که به نظریات توطئه که پیش از انتخاب شدن به نمایندگی ترویج می‌کرده، باور ندارد. او در عین حال از اظهارات قبلی خود پوزش نخواست.

خانم گرین از هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکاست و اعتقاد دارد که در انتخابات سال ۲۰۲۰ به زیان آقای ترامپ تقلب شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شبکه سی‌ان‌ان با بررسی صفحه فیس‌بوک خانم تیلور گزارش داد که او در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، و پیش از انتخاب به نمایندگی کنگره، بارها از «اعدام» سیاستمداران دموکرات و از جمله نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگاه آمریکا، پشتیبانی کرده بود.

او همچنین تیراندازی‌های مرگبار در مدرسه اوکلند پارک را صحنه‌پردازی خوانده بود و همچنین گفته بود که روز یازدهم سپتامبر، هیچ هواپیمایی به ساختمان پنتاگون در نزدیکی واشنگتن برخورد نکرده بود.

کوین مک‌کارتی، رئیس اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، روز پنجشنبه اقدام دموکرات‌ها در برکناری خانم گرین را «سوءاسفتاده از قدرت» خواند. به گزارش سی‌ان‌ان،‌ اعضای فراکسیون جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان چهارشنبه شب برای خانم گرین ایستاده کف زدند.

اما میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا روز دوشنبه خانم گرین را به خاطر «ترویج نظریات توطئه بی‌اساس و خطرناک» درباره ساختار سیاسی آمریکا به باد انتقاد گرفته بود.

خانم گرین که پیش‌تر از نظریات توطئه گروه «کیوانان» دفاع می‌کرد، از جمله گفته بود که آتش‌سوزی جنگل‌های کالیفرنیا کار یهودیان بوده و با هدف ثروت‌اندوزی صورت گرفته است.

آقای مک‌کانل در بیانیه کوتاهی بدون نام بردن از خانم گرین گفت: «دروغ‌های جنون‌آمیز و نظریه‌های توطئه برای حزب جمهوری‌خواه و کشور ما به مثابه سرطان است. کسی که می‌گوید روز یازده سپتامبر هیچ هواپیمایی به ساختمان پنتاگون برخورد نکرد، تیراندازی‌های وحشتناک در مدارس از قبل صحنه‌پردازی شده بود، و این که [بیل و هیلاری] کلینتون باعث سقوط هواپیمای جان اف کندی جونیور شدند، در دنیای واقعی زندگی نمی‌کنند.»

او اضافه کرد: «این حرف‌های هیچ ربطی به گرفتاری کنونی خانواده‌های آمریکایی یا بحث‌های مستدلی که بتواند کشور ما را نیرومندتر کند ندارند.»

انتقادات آقای مک‌کانل در حالی مطرح می‌شود که دموکرات‌های مجلس نمایندگان خواهان توبیخ خانم گرین یا حتا اخراج او شده‌اند.

خانم گرین در توییتر به آقای مک‌کانل پاسخ داد: «سرطان واقعی حزب جمهوری‌خواه، آن جمهوری‌خواهان ضعیفی‌اند که باخت [در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا] را محترمانه قبول کردند. برای همین است که کشورمان دارد از دست می‌رود.

بیشتر از جهان